Köp och leveransvillkor
Köp- och leveransvillkor
Villkor Följande villkor gäller för alla beställningar som görs av kunden (nedan kallad ”du”) på Sannegårdens Pizzeria och Sannegårdens Kebab auktoriserade restauranger , nedan kallade ”Sannegårdens Pizzeria”, ”oss” eller ”vi” på Sannegårdens Pizzeria webbplats, telefon eller via beställningsformuläret i Katalogen (vanligen kallad ”Webbplatsen”). Food Butik Sweden AB (organisationsnummer 559221-7391) är en plattformsleverantör för onlinebetalningar och tekniska IT-tjänster (nedan kallad ”Food Butik”).
Priserna
priser som anges på webbplatsen anges inkl. MOMS . Priserna står alltid i ”kassan” innan köp, där både moms och fraktkostnader visas.
Personlig information
Informationen registreras hos oss genom att följa reglerna för GDPR: Namn, adress, kontaktpersoner, e-post, telefonnummer och leveransadresser. Vi kan ha garantiåtagande med dig för det arbete vi utfört. Om du vill kan du begära ett registerutdrag från oss för att se vilka uppgifter vi har sparat om dig. Vi är skyldiga att rätta information som är felaktig, ofullständig eller vilseledande.
Personuppgiftsansvarig hos oss är: Gökhan Özkan – info@sannegardens.se
Personuppgifter är skyddade mot yttre kränkningar. Du har rätt att en gång per kalenderår få information om dina personuppgifter som behandlas av dig, oavsett hur de samlades in. Om du vill ha sådan information, vänligen skicka en skriftlig begäran till oss. Begäran ska skickas med rekommenderat brev, och kan inte skickas via e-post. Förfrågan skickas till vår adress nedan.
Om dina personuppgifter behandlas i strid med personuppgiftslagen har du rätt att begära att dina personuppgifter rättas, spärras eller raderas. Dina personuppgifter får inte behandlas för direktmarknadsföring om du motsätter dig sådan behandling. Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke att behandla personuppgifter.
Som kund hos oss kan du få e-post relaterat till din beställning, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden om våra kundrelationer. E-postmeddelanden från tredje part eller varor eller tjänster som inte är direkt relaterade till vår verksamhet är inte tillgängliga. Med automatisk sändning kan du enkelt avregistrera dig som kund via länken i mejlet. Detta kan göras utan att du behöver en inloggning eller liknande som kund.
Vi åtar oss att inte avslöja eller sälja personlig information som vi samlar in från våra kunder. Vi samlar endast in den information vi behöver för att behandla din beställning och informationen används endast av oss själva och de partners vi använder för att genomföra köpet.
För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder behöver vi dela en del av dina personuppgifter med Klarna, såsom kontakt- och beställningsuppgifter, så att Klarna kan bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalningsmetoder för dig.
Du hittar mer information om Klarna här. Användningen av denna information regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.
Beställa
Hos Sannegardens märkesfilialer kan du beställa produkterna via vår hemsida. Vi säljer även våra produkter direkt över disk i vår butik på ”Sannegårdens Pizzeria” . Vissa produkter har en minsta beställningskvantitet. Vissa av produkterna som visas på webbshoppen kanske inte finns i lager, i så fall kommer köpesumman att returneras.
Betalning
På hemsidan kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod och leveransmetod som passar dig bäst när du kommer till kassan innan du bekräftar ditt köp. Minderåriga (under 18) får inte göra några köp utan föräldrarnas godkännande. FoodButik bankkonton används för alla onlinebetalningar som plattformsleverantör.
Säkra betalningslösningar Dina personuppgifter, kortnummer och lösenord kommer inte att lagras. FoodButik kan under exceptionella omständigheter be banken att bekräfta beställningen muntligen. I så fall kommer din bank att kontakta dig från den information som finns lagrad i banken och be dig bekräfta din beställning. Se till att dina personuppgifter som registrerats hos din bank är uppdaterade så att din bank kan nå dig.
Av säkerhetsskäl, se till att ditt registrerade telefonnummer är korrekt, ditt nummer och din e-postadress kommer att användas för information om din beställning.
Klarnas betalningsalternativ:
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalning sker direkt till Klarna:
- Betala inom 14 dagar: Betalningstiden är 14 dagar från avsändning av varorna. Villkoren för att betala inom 14 dagar finns här .
- Konto: Klarna Account är en kontokredit som Klarna tillhandahåller och som ger låntagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minst 50 kr) av det totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med godkända villkor i kassan. För mer information om Klarna-konto inklusive allmänna villkor och standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här. Användningen av denna information regleras i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och Klarnas integritetspolicy.
Leverans
Sannegårdens Pizzeria tillhandahåller leveransservice för ett visst område mot en viss avgift. Leveransserviceavgiften varierar beroende på avstånd och avgiften bestäms innan betalning. Om en beställd vara är backlistad kommer vi att informera dig om den beräknade leveranstiden för att godkänna en senare leverans eller annullera beställningen.
Vi tar ansvar för varor som skadas eller kommer bort när varor levereras till dig. Om produkten tappas bort eller om du märker att försändelsen är skadad under transporten, vänligen anmäl detta till vår kundtjänst 031220079
Höger
ånger Om du vill använda ångerrätten, skicka ett tydligt meddelande till oss om att du kommer att ångra ditt köp (till exempel ett brev skickat per post eller e-post). Det ska tydligt framgå vem som är avsändare och ångerrätt. Skicka meddelandet till vår kundtjänst på info@sannegardens.se
För att du ska kunna utöva din ångerrätt i tid kommer du att vara skyldig att skicka ett meddelande till oss om din avsikt att utöva ångerrätten innan utgångsdatumet har löpt ut.
Vi använder samma återbetalningsmetod som du använde för det första affärsevenemanget, om du inte uttryckligen önskar något annat. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.
Du måste betala de direkta kostnaderna för att returnera varan. Du ansvarar för varans minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.
Konsument
reklamation För att ett fel ska omfattas av reklamationsrätten måste det vara original, det vill säga att det har funnits ett fel i produkten från början. Vid reklamation är det du som konsument som ska bevisa och sannolikt att felet fanns i varan från början. Mer om konsumentköp finns på www.konsumentverket.se.
Tvist
Vid tvister där köparen är en privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvister mellan två eller flera parter avgörs vanligtvis i svenska domstolar.
Force majeure
Butiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra vissa skyldigheter i detta avtal om felet beror på förmildrande omständigheter enligt nedan och omständigheten hindrar, förhindrar eller försenar verkställigheten. Sådan förmildrande omständighet ska anses. en statlig åtgärd eller underlåtenhet, ny eller ändrad lagstiftning, arbetskonflikt, blockad, strejk, terror, brand eller översvämning, sabotage eller olycka i större utsträckning. Force majeure omfattar även myndighetsbeslut som påverkar marknaden och produkter negativt, såsom restriktioner, varningar, försäljningsförbud m.m.
Diverse
Vi reserverar oss för skrivfel, felaktigt publicerade priser, specifikationer och tekniska data. Om du har några tvivel eller frågor, vänligen kontakta kundtjänst.
Sannegården Pizzeria Göteborg AB
Kolhamnsgatan 15, 417 61 Göteborg
Telefon: 031220079
Organisationsnummer: 559241-7280
Verksamhet: Restaurangdrift
Momsnummer: momsnummer SE559241728001
E-post: info@sannegardens.se
Purchase and delivery conditions
Conditions The following conditions apply to all orders placed by the customer (hereinafter referred to as ”you”) at Sannegården’s Pizzeria and Sannegården’s Kebab authorized restaurants , hereinafter referred to as ” Sannegården’s Pizzeria ”, ”us” or ”we” on the Sannegården’s Pizzeria website, telephone or via the order form in the Directory (commonly referred to as the “Site”). Food Butik Sweden AB (organization number 559221-7391) is a platform provider for online payments and technical IT services (hereinafter referred to as ”Food Butik”).
The prices The
prices stated on the website are stated incl. VAT . The prices are always in the ”checkout” before purchase, where both VAT and shipping costs are shown.
Personal data
The information registered with us by following the rules for GDPR: Name, address, contact persons, e-mail, telephone number and delivery addresses. We can have a guarantee commitment with you for the work we have done. If you wish, you can request a register extract from us to see what information we have saved about you. We are obliged to correct information that is incorrect, incomplete or misleading.
The person in charge of personal data with us is: Gökhan Özkan – info@sannegardens.se
Personal data is protected against external violations. You have the right to be informed, once per calendar year, about your personal data being processed by you, regardless of how it was collected. If you would like such information, please submit a written request to us. The request must be sent by registered letter, and cannot be sent by e-mail. The request is sent to our address below.
If your personal information is processed in violation of the Personal Data Act, you have the right to request that your personal data be corrected, blocked or deleted. Your personal information may not be processed for direct marketing if you object to such processing. You have the right to withdraw consent to process personal data at any time.
As a customer with us, you may receive e-mail related to your order, payment or other communication you initiated, as well as information, newsletters or offers about our customer relations. Third party emails or goods or services not directly related to our business are not available. With automatic sending, you can easily unregister as a customer via the link in the email. This can be done without you needing a login or similar as a customer.
We undertake not to disclose or sell personal information we collect from our customers. We only collect the information we need to process your order and the information is only used by ourselves and the partners we use to complete the purchase.
In order for us to be able to offer you Klarna’s payment methods, we need to share some of your personal data with Klarna, such as contact and order information, so that Klarna can assess whether you can be offered their payment methods and to tailor the payment methods for you.
You can find more information about Klarna here. The use of this information is regulated in accordance with the current data protection law and Klarna’s data protection policy.
Order
At Sannegarden’s branded branches , you can order the products via our website. We also sell our products directly over the counter in our store at ”Sannegårdens Pizzeria” . Some products have a minimum order quantity. Some of the products displayed on the webshop may not be in stock, in which case the purchase amount will be returned.
Payment
On the website, you can choose between several different payment methods. Choose the method and delivery method that suits you best when you reach the checkout before confirming your purchase. Minors (under 18) may not make any purchases without parental approval. Food Butik bank accounts are used for all online payments as a platform provider.
Secure payment solutions Your personal data, card number and password will not be stored. FoodButik may, in exceptional circumstances, ask the bank to confirm the order verbally. In this case, your bank will contact you from the information stored in the bank and ask you to confirm your order. Make sure your personal information registered with your bank is up to date so your bank can reach you.
For security reasons, please ensure that your registered phone number is correct, your number and email address will be used for information about your order.
Klarna’s payment options:
Together with Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, we offer the following payment options where the payment is made directly to Klarna:
- Pay within 14 days: Payment period is 14 days from the dispatch of the goods. The conditions for paying within 14 days can be found here .
- Account: Klarna Account is an account credit provided by Klarna and which gives the borrower the opportunity to pay in installments for their purchases monthly with at least 1/24 (minimum SEK 50) of the total used credit amount or in accordance with the conditions approved at the checkout. For more information about Klarna Account including general conditions and Standardized European consumer credit information you can find here .
You will find more information about Klarna here and can read their terms of use here. The use of this information is regulated in accordance with the current data protection law and Klarna’s privacy policy.
Delivery
Sannegårdens Pizzeria provides a delivery service for a certain area for a certain fee. The delivery service fee varies depending on the distance and the fee is determined before payment. If an ordered item is backlisted, we will inform you of the estimated delivery time to approve a later delivery or cancel the order.
We take responsibility for goods that are damaged or lost when goods are delivered to you. If the product is lost or if you notice that the shipment is damaged in transit, please report this to our customer service 031220079
Right
of withdrawal If you want to use the right of withdrawal, send us a clear message that you will cancel your purchase (for example a letter sent by mail or e-mail). It should be clearly stated who is the sender and the right of withdrawal. Send the message to our customer service at info@sannegardens.se
In order for you to exercise your right of withdrawal in time, you will be obliged to send us your notice of your intention to exercise the right of withdrawal before the expiry date has expired.
We use the same reimbursement payment method you used for the first business event, unless you expressly wish otherwise. The refund will not cost you anything.
You must pay the direct costs of returning the item. You are responsible for the reduced value of the goods as a result of handling other than what is necessary to determine the nature, characteristics and function of the goods.
Consumer
complaints In order for a defect to be covered by the right to complaint, it must be original, that is, there has been a defect in the product from the beginning. In the event of a complaint, it is you as the consumer who must prove and make it probable that the defect was present in the product from the beginning. More about consumer purchases can be found at www.konsumentverket.se.
Dispute
In the case of disputes where the buyer is a private person, we have a policy of always following the recommendations of the General Complaints Board (ARN). Disputes between two or more parties are usually settled in Swedish courts.
Force majeure
The store is exempt from sanction for failure to fulfill certain obligations in this agreement if the fault is due to extenuating circumstances as described below and the circumstance hinders, prevents or delays enforcement. Such extenuating circumstance shall be considered b. a government action or omission, new or amended legislation, labor dispute, blockade, strike, terror, fire or flood, sabotage or accident to a greater extent. Force majeure also includes authority decisions that affect the market and products negatively, such as restrictions, warnings, sales bans, etc.
Miscellaneous
We reserve the right to write errors, incorrectly published prices, specifications and technical data. If you have any doubts or questions, please contact customer service.
Sannegården Pizzeria Gothenburg AB
Kolhamnsgatan 15, 417 61 Gothenburg
Telephone: 031220079
Organization number: 559241-7280
Activity: Restaurant operation
VAT number: VAT number SE559241728001
E-mail: info@sannegardens.se